dinsdag 16 mei 2023

Rhea Cardigan

Toen ik dit gilet zag bij Annelies wist ik: 
"Hopelijk mag ik deze gaan testen, 
want dit is echt een top gilet qua uitvoering."


Eentje waarin ik mijn favoriete kleuren kan in doen schitteren,
namelijk vooral blauwe tinten, in combi met een groene.


gebruikte ik ook nu weer de bolletjes Annell Miami.


Het testen duurde ongeveer 4 weken,
ik haakte maatje M.
En dit was het enige haakproject, dat afgelopen maand,
 door mijn handen gleed.
Best pittig, maar dat heb ik graag!


Ik moet alleen nog gepaste knopen zoeken, 
want in dit vest haak je ook de openingen van de knoopsgaten.
Op onderstaande foto kan je zien waar ik de knoopsgaten moest haken.
Deze zijn verdeeld over de voorste boord dus.


Het patroon van Annelies bestaat uit maat XS tot en met maat 3XL.
En wordt over 15 pagina's uitgeschreven.


De mouwboord paste ik wat aan, door wat meer steken samen te haken. 
Zo komt die boord nauwer rond mijn pols te zitten.


Het haakproces en testhaken is een heel fijn moment.
Ook omdat je tijdens het haken ontdekt of het patroon wel klopt.
En dat was wel zo!

- - -
haaknaald 3,5 mm
Annell Miami
totaal 680 gram, dus ongeveer 14 bollen
stopnaald en schaar
Haakpatroon van Annelies Baes Rhea Cardigan
- - -



Ik ben alvast heel blij met mijn nieuw gilet.
Ook de Chaotic monday cardigan en de Cloud Col 
mocht ik voor Annelies testhaken.

Wil je meer te weten komen over het testhaken? 

3 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren heb je gebruikt. Zo mooi fris.
    Een erg leuk vest. Staat je mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sofie,
    Wat een prachtige kleuren heb je gebruikt voor dit vest. Echt heel erg mooi gedaan. Prachtig.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleuren! Je zult hier vast veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!