donderdag 13 juli 2023

Aardappelen

Als er nu iets is wat ik heel graag eet,
dan zijn het aardappelen. 
Zowel gekookt, koud als warm, in een puree. In schijfjes of geraspt gebraden in de pan met wat olijfolie en kruiden, njammie. 
Ook frietjes vind ik heel lekker...


Dus waagde ik mij eind april om aardappelen te poten, planten.
Ik had in mijn serre achteraan een rij vrij gehouden en er een 10 tal geplant. 
Door de warmte en het glas
kwamen de bladeren heel hoog. bloeiden ze en wilde ik vandaag kijken of er daadwerkelijk iets te oogsten viel.


Ja! Vier kilogram haalde ik er uit.
Nog een deel liet ik zitten, 
zolang ze niet beginnen rotten, 
kan dit, denk ik....



Ook de eerste tomaten, vele komkommers 
en wat struikbonen kwamen mijn keuken binnen!
Heb jij ook groene vingers?

2 opmerkingen:

  1. Nou, wat leuk, aardappeltjes van eigen oogst! Ze zien er prachtig uit! Ik heb momenteel uit de winkel vaak aardappels die er niet zo fijn uit zien... Geniet ervan, smakelijk eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook eens een paar jaar aardappelen gekweekt, in zakken. En elke keer als de plant dan hoger werd, doe je er meer aarde bij voor nog een rij aardappeltjes. Erg bevredigende teelt vind ik. En ik eet ook graag aardappelen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!