woensdag 9 augustus 2023

Boek 'Bolle Bungels haken'

 Haakboeken,
je hebt er nooit genoeg toch?!
Dit boek kreeg ik al een tijd geleden opgestuurd,
maar ik nam deze morgen de tijd om het in te kijken.


Eerlijk, de kaft met de gehaakte bosdieren spreekt me niet echt aan.
Omwille van de donkere, niet vrolijke kleuren van de knuffels.
Maar een hert, stinkdier, zwijn en konijn hebben in het echt ook geen vrolijke kleuren....
Hun snoetje ziet er wel heel schattig uit.

Elk dier heeft een dikkere buik, met bungelende benen. 
Makkelijk om ze ergens op te laten zitten.
En bij gebruik van een ander, dikker garen,
 wil Jessica aantonen dat je zo een ander formaat kan creëren.


En tot mijn verbazing bij het openslaan van het haakboek,
 zag ik een duidelijk opgemaakt patroon. 
Met een groot lettertype.
Goed leesbaar, zonder leesbril, haha!
Iets wat voor mij heel handig is.


Naast 11 dierenpatronen maakte Jessica ook een jongen en meisje. 
Had ik maar meer tijd om te haken, 
dit duo zou leuk zijn voor in mijn klas.

Achteraan het boek zijn ook heel wat dingen extra uitgelegd, zoals afkortingen, hoe je de zolen kan haken (met foto's), en nog zoveel meer.
Echt een aanrader, als je vele bosdieren in huis wil hebben.

Je kan het boek onder andere HIER bestellen.
En je kan het er ook inkijken...

* Boek ontvangen door uitgeverij Lannoo*

2 opmerkingen:

  1. Wat grappig met de bungelde benen.
    Ga je één van de dieren of het jongetje en/of meisje haken? Maar misschien eerst ook nog wel andere mooie haakprojecten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil heel graag eerst de jongen of het meisje haken... Als ik er tijd voor heb...

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!