woensdag 7 februari 2024

Bloemen collages haken

 Begin deze week ontving ik nog een nieuw haakboek.
En wat voor één.
Geheel op mijn lijf geschreven:
"Ik, die graag haak en van bloemen hou...".


Fie zou Fie niet zijn,
als ik direct met een project aan de haak ging maandagavond.
Het is heel fijn om een mooie bloemencollage te kunnen samenstellen.
Dit omdat je gewoon uit je restjes katoen , 
kan op zoek gaan naar de gepaste kleuren.


Je hebt in enkele uren een echt kunstwerk klaar.
En je kan kiezen uit verschillende collages uit het boek 
'Bloemen collages haken'.
Waaronder:
een herfstkrans, bloemenveld, de terracotta plantenpot
en nog zoveel fleurigs meer...

Het boek kwam eerder al in het Engels uit.
Maar voor wie daar moeite mee heeft,
is het nu ook in het Nederlands beschikbaar.
Ik werd onmiddellijk verliefd op de 'Midwinter-magie'- collage.
Deze collage bevat 19 onderdelen, 
waarvan je sommige twee of zelfs drie keer mag haken.
Je kan uiteraard ook zelf dingen combineren.


- - -
haaknaald 2,5 mm
verschillende restjes katoen
(je kan een deel van het boek inkijken op bovenstaande link)
- - -


Het boek bevat 10 verschillende kleurrijke collages met per collage meer dan 10 onderdelen.
Elk deel wordt uitgebreid met duidelijke tekst beschreven.
Je kan ook zien welk garen er werd gebruikt in de voorbeelden.
Het handige is dat ook hier bij elk voorbeeld een tekenpatroon werd gemaakt. Dat leest soms makkelijker dan een geschreven tekst, vind ik persoonlijk. Die tekening is ook opgedeeld met verschillende kleuren.
De ontwerpster, Chris Norrington, heeft net als ik groene vingers. En dat kan je zien door de keuze waarmee ze haar collages samen stelt. 

Het enige wat je bij het haken van zo'n vele kleine onderdelen hebt, is dat je heel wat draadjes moet af hechten in in naaien.
Maar het eindresultaat mag er echt zijn. Wie dus erg van bloemen houdt, moet dit boek zeker in zijn bezit hebben!

* Boek gekregen om een review te schrijven van uitgeverij Lannoo*



1 opmerking:

Dank je wel voor je fijne reactie!