zaterdag 3 februari 2024

Haakboeken tip

Wie mij al langer volgt via mijn blog,
zal weten dat ik hou van het haken van granny squares.
Lees hier mijn granny squares projecten.


Zo kreeg ik het boek van uitgeverij Lannoo
'100 Granny Squares'.


Als je het boek open doet,
vallen de decoratieve tegeltjes aan de zijkant in het oog.
Daarop is het boek dan ook volledig geïnspireerd.
In mijn serre liggen ook zo'n stukken van tegeltjes.
Dus dit haakboek is echt iets wat ik in mijn boekenkast wou.


Je vindt 100 verschillende granny squares.
Elk patroon is opgedeeld in een terugkerende opmaak 
zoals het garen, de haaknaald die je nodig hebt,
de stekenverhouding en een uitgebreide werkbeschrijving.

Een tekenpatroon staat ook bij elk patroon,
wat handig is, als je liever geen tekst leest om te haken.
Belangrijk om te weten dat een tekenpatroon opgedeeld is in kleuren.
Wat het makkelijker maakt om te 'lezen'.


Heb je echt geen inspiratie wat je met zo'n gehaakt tegeltje kan doen?
Dan staan er in het boek 8 projecten.
Een deken of pannenlap haken.
 Zodat je alles tot 1 geheel kan brengen.


Dit boek heeft zowel patronen van een vierkante granny square,
als een zeshoek, druppelvorm en nog zo veel meer.
En je kan die haken in 1 of meerdere kleuren.
Heel inspirerend dus om het boek in huis te hebben.

---

'Vrolijke vogels haken' is het tweede boek dat ik mocht ontvangen.
Past perfect in de serie van de platgehaakte items,
die Christel Krukkert al heeft uitgebracht.
Zoals de Kerstfiguren.


Van de huismus tot flamingo kan je met twee platte delen
en wat restjes garen,
 een vogel tot "leven" haken.


Wat ik leuk vind aan deze gehaakte vogeltjes?
Dat ze zo cute zijn voor de kinderhand,
heel makkelijk vast te nemen.
En je hebt er door het eenvoudige haakpatroon snel eentje klaar.

- - -
Boeken
- - -


*Boeken gekregen om review te schrijven van Uitgeverij Lannoo*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je fijne reactie!