maandag 8 juli 2024

Boek 'Haken met Rose Svane'

 Wat was ik verrast toen dit boek in mijn brievenbus zat.
Dit haakboek weegt redelijk zwaar, door de harde kaft.
Wat het boek dan weer een degelijke uitstraling geeft.


Rose Svane is een jonge haakster,
die met haar boek ook doelt op de jonge, eerder onervaren haakster.
Het boek is echt iets wat je cadeau kan doen aan een jong meisje,
dat het haken net ontdekt heeft.
Want de foto's die erin staan, zijn echt 'girly'...
Niks meer voor mij, tijdens het vlug doorbladeren.


Het boek begint met de garenkeuze, de haakbenodigdheden,
en de stekenverhouding die je nodig hebt om haar ontwerpen te kunnen haken.
Heel handig dus om die delen eerst door  te nemen, als beginner.
Ook de haaktechnieken met daarin de uitleg over de basisteken 
helpt je zeker op weg om te leren haken.
Eens je die onder de knie, of naald hebt, 
kan je de nodige steken combineren, haakdiagrammen lezen,
kleuren kiezen en wisselen van kleuren.


Verder staan er een 15 tal ontwerpen in haar boek,
over dekens, hoeden, leuke granny squares tassen, ...
Elk ontwerp is uitgelegd met de nodige foto's en tips
om het tot een goed eind te kunnen maken.
dus zeker een aanrader voor een beginnende haakster.
Het boek is al in beslag genomen door mijn oudste,
die de haakkriebels van mij ondertussen heeft overgenomen.

- - -
Boek Forte Creatief
- - -

gekregen van Uitgeverij Lannoo voor het schrijven van een review 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je fijne reactie!