woensdag 28 juni 2017

Portret van een vos

Ik kocht het boekje 'Sweet crochet' een jaar of twee geleden.
Eén voor één zijn het haakstukken, 
die ik wel gehaakt wil hebben.



Zo kwam Mariëtte de vogel er al uit; 
Wolfgang met of zonder snor....
En Brussels en Raspberry, die ik al als cadeau weggaf!


Het portret van de vos is een klein, 
"vlug klaar" project,
dat ik heel graag wilden haken.

---
haaknaald 3
restjes katoen
lint, stopnaald, vulling,
6mm oogjes
verharding, zodat het kadertje ook een kader wordt
patroon uit het boek 'Sweet Crochet' van Sandrine Deveze
---


Ik kocht het potje 'verharding' in de Action.
Toen ik het gehaakte lapje ermee insmeerde,
schrok ik eerst. 
Het goedje is wit en ook mijn haakwerk werd helemaal wit.
"Och, neen, dacht ik." 
Maar na een nachtje opspannen én drogen,
kreeg het weer de originele kleur. 
"Oef!"
En het is ook echt hard, net een echte kader!

Nu nog een plaatsje zoeken om het ergens op te hangen...

12 opmerkingen:

  1. Ik ben terug in blogland , prachtig gedaan
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een spannend moment dus met die verharder! Ik heb er nog nooit wat mee gedaan. Jouw eindresultaat is erg leuk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappige wandversiering! Ik heb dat potje ook al meerdere malen in mijn handen gehad, maar ach, met verdunde houtlijm gaat het ook prima en voorlopig heb ik (denk ik) niets om te verharden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is nu eens een origineel portret ...
    Ga ook eens speuren naar de verharder ...
    Wat doe jij met al je gehaakte werkjes?
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hou die meestal opzij of geef ze gewoon weg, als cadeau.

      Verwijderen
  5. Wat leuk. Ik raak gelijk geïnspireerd om ook zoiets te maken voor de kleinkinderen. De verharder, hoe heet dat exact?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Hard tex, transparant" staat er op het etiket vermeld. Werkt echt goed!

      Verwijderen
  6. Wat een leuk portret. In leuke kleurtjes. Snap wel dat je eerst een beetje bang was, maar het is gelukkig goed gekomen. Erg mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden, kga nou je andere projecten uit het boekje bewonderen!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig vosje voor aan de muur. Weer een leuk haakproject uit dit haakboekje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat slim om 'm te verharden. Dat had ik zelf nog niet bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk vosje, die krijgt vast een mooi plekje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!