woensdag 10 mei 2017

Moestuin I

Ook dit jaar ben ik weer volop aan het moestuinieren!
Ik gebruik daarvoor de app van Makkelijke Moestuin.
Waar je een melding krijgt, na het zaaien.



Zie je de rucola al piepen?


Ook mijn braambessen, krijgen volop bloemen.
Vorig jaar kon ik er welgeteld ééntje oogsten.
Dat zal dit jaar heel wat meer zijn, 
bij mijn 2 jarige plant.


De jeneverbessen doen het ook weer goed.
Waarschijnlijk zal ik er weer confituur van kunnen maken.


En de aardbeien doen het ook weer goed!
Ik zaaide ook pompoenen, wortelen, sla groenten 
en radijzen.

Heb jij groene vingers?

9 opmerkingen:

  1. Leuk, jij bent ook weer volop bezig in de tuin! Ik wens je veel tuinier-plezier en een goede oogst, ik lees graag nog eens over de vorderingen in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super een eigen moestuintje ...
    Lekker oogsten van je eigen gekweekte groenten en fruit ...
    Ik woon op een appartement geen moestuin maar wel een terras met bloemen ...
    Fijne avond ... lieve & creatieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, Sofie! Ik zet nog even een linkje in mijn lijstje vandaag (#mijnMEItuin) naar jouw tuinblogje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige app. Die kende ik nog niet. Zo te zien heb jij echt groene vingers. Ik heb meer wolvingers. Helaas voor mijn plantjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan het onkruid in mijn tuin te zien heb ik hele groene vingers whahahaaa!! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou.....niet echt groene vingers, maar samen met mijn schoonvader kom ik een heel,eind 😊
    Jouw moestuin ziet er veelbelovend uit voor dit jaar, hou ons op de hoogte hoor, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem12.5.17

    Ziet er heel goed uit, dat wordt smullen!
    Ik heb mijn braambessen weggedaan, ze woekerden als onkruid en kropen door het gazon.
    Maar ik heb 2 grote bosbessenstruiken, een perenboompje en een kersenboompje, en voor zover de late vries hun bloesem niet vernietigd heeft, zullen we nog veel te snoepen hebben.
    De rest van de moestuin laat ik dit jaar even zijn voor wat het is, na 2 tegenvallende seizoenen. Te veel slakken, te veel nattigheid, luizenplaag, enz...
    ps: Mag ik je een tip voor de aardbeien geven? Na 2 jaar kun je ze scheuren en apart planten, dan heb je dubbel zoveel planten maar vooral terug dikkere aardbeien. Hoe ouder de plantjes, hoe kleiner de aardbeien zullen worden.
    Geniet er nog van, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb aan de voorkant van mijn moestuin, wel 5 grote bloempotten staan, met gedeelde aardbeienplanten. Dus dat komt goed, hoor!

      Verwijderen
  8. Leuk hè die makkelijke moestuin app / site. Ik heb geen moestuin anders zou ik het wel (w)eten. Voor jou wordt het in ieder geval weer lekker oogsten dit jaar. Geniet van je moestuin en alles wat het je geeft.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!