zaterdag 6 oktober 2018

Boek 'Soxxbook'

Een nieuw brei boek in mijn kast.
Zo eentje waar ik stiekem op zat te wachten, hihi.
Je vindt er enkel en alleen sokken in.


Met verschillende kleuren combi's en patronen. 

Die op zich moeilijk lijken, 
maar eens je het breien door hebt, is het zeker te doen.
Elke sok heeft ook een moeilijkheidsgraad weer van 1 tot 3.
En bij 'de 3' valt het me vooral op,
 dat de wissel van kleuren 'het moeilijk - zijn' aan geeft.
Dus eens je dat onder de knie hebt, lukt ons dat wel, niet?


Ik brei voor de eerste keer sokken, 
kocht deze mini breinaalden, 5, in de Veritas.
Het zijn bamboe naalden en ik vind ze erg fijn liggen in mijn handen.


Het garen is specifiek om sokken mee te breien, 
maar ik vermoed dat je er ook wel een sjaaltje, of polswarmers mee kan maken.
Ik koos nu voor twee kleuren, met grijs en roze...


En het leuke aan elk bolletje JAWOLL is,
 dat er een garen bobijntje in dezelfde kleur zit, 
dus wanneer je gaten in je sokken hebt, 
kan je die gaten stoppen! Top dus!

---
breinaalden 3mm
---


Breide jij al eens sokken, 
of waag je je ook aan de hype, net zoals ik?!

7 opmerkingen:

  1. Hey Sofie,
    Wat gaan dat leuke sokken worden. Ik heb het boek al vaak voorbij zien komen. Ik brei niet, ik heb het te druk met haken haha. Maar mijn moeder breit graag en is nu ook druk bezig met sokken breien.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit, heb wel eens sokken gebreid, maar hou er niet zo van.
    Ben benieuwd hoe ze eruit zien als ze klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit boek staat ook op mijn verlanglijstje. Ik brei al wel sokken maar patroontjes nog niet. Lijkt mij erg leuk en gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik heb het boek al vaker langs zien komen, maar nog niet aangeschaft. Wel al een eerste sok gebreid, ook met bamboenaalden. Breit heel prettig. Ik ben benieuwd hoe je sokken worden. Leuke combi grijs/rose heb je gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sokken breien heb ik nog nooit gedaan. M'n moeder wel ... al heel veel (en oma ook, maar zij leeft helaas niet meer).
    Knap van je! Prachtige kleuren. Brei ze verder.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De cover van het boek ziet er veelbelovend uit, wat zul jij deze winter toffe sokken dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk boek, hĂ© Sofie? Ik ben zoals je weet ook recent met mijn eerste paar sokken begonnen, denk dat het heel verslavend zal werken...😂
    Liefs,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!