vrijdag 14 juni 2019

Rabarber confituur

Als je een moestuin hebt, dan is rabarber echt een must have plant.
en je hebt er geen 'werk' aan...
Ik heb de plant al jaren staan en kon dan ook deze keer meer dan 2 kg oogsten!


En omdat ik "zot" ben van rabarber confituur,
nam ik het recept er nog eens bij.
De bladeren snij ik er buiten af, en laat ik achter bij mijn moestuin.
De slakken zijn er op verzot, zoals je al een beetje kan zien.


Dan was je de stukken en snij je de ene kant er af.


Doe 1 kg rabarberstelen in stukken...


Neem ook 1 kilogram confituur suiker erbij
en giet dat bij de gesneden stukken.



Alles goed mengen en dan het vuur aan, zodat alles kan smelten.
Blijven roeren en laten doorkoken.


Zo'n 4 minuten (dat staat op mijn suiker pak)


Na die 4 minuten kan je testen of de confituur klaar is,door een lepel op een koud bord te doen.
Blijft dat goed kleven, dan is het klaar.
Is het nog te dun, dan kan je best alles nog wat laten doorkoken.


Giet de inhoud voorzichtig in een propere glazen pot
en draai na het vullen het deksel toe en zet de pot eventjes op zijn kop.



Na het afkoelen kan je je rabarber confituur pot
voorzien van een mooi label.


En klaar!

6 opmerkingen:

  1. Dat is ook lekker denk ik! Zelf meng ik vaak aardbeien met rabarber voor de jam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, mmmmmm, dat ziet er goed uit.
    Wij hebben ook al een paar jaar en rabarber in de moestuin staan.
    Ik maak er graag een rabarber crumble taart van.
    En dan het liefste in van die 1 persoons bakjes, zodat iedereen zijn eigen taartje heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! Zo leuk als je dat helemaal zelf kunt maken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk!
    Fijn zo'n plant met flinke oogst.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!