zondag 16 juni 2019

Rabarbertaart

In onze tuin oogstte ik rabarber,
maakte er confituur mee en ook deze taart.


Recept:
Je neemt een bladerdeeg rol, en legt die in een schaal, prik er gaatjes in met een vork.
Snij 1/2 kg rabarber in kleine stukjes, en giet er een kopje witte suiker over.
Laat eventjes staan.
Meng 4 eieren met een kopje witte  suiker goed door mekaar.

Strooi in de rabarber nog een kopje zelfrijzende bloem en meng dit goed door mekaar.
Leg dit mengsel bovenop de bladerdeeg!
Giet daarover het eimengsel.
Zet de taart in de voorverwarmde oven op 200°C, zo'n 45 minuten.

Hou jij ook van de smaak combi, zuur en zoet?!

8 opmerkingen:

  1. hmmmm, lijkt me heerlijk en lekker makkelijk! heb het gelijk gepint.

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmmm ... wij hebben onlangs van dik 2 kilo rabarber een soort compote gemaakt die nu in de diepvries zit om eens verwerkt te worden in taart of zo! Ga deze eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmmm krijg er zin in als ik het zie, bedankt om te delen Sofie
    Grtjs Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt ik heel erg lekker.
    En het lijkt mij niet zo'n moeilijk recept.
    Onze rabarber is ook wel toe om geoogst te worden, ik ga deze taart denk ik ook maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt heerlijk, en een gezellige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dit jaar nog geen rabarber gezien, maar ik ga deze rabarbertaart zeker eens proberen. Het ziet er heerlijk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al een rabarbertaart!Ze zijn lekker hè!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!