dinsdag 4 juni 2019

Watermeloen sokken gebreid

Het is er dus toch van gekomen... 
Mijn eerste gebreide paar sokken zijn klaar!


Ik heb uiteindelijk doorgezet en zowel mijn soxxbook, als het internet goed doorgenomen. 
Zo kon ik mijn sok 'op maat' breien.


Aangezien ik enkel 3mm naalden had,
heb ik de hiel wat eerder moeten aanpassen.
Ik breide deze sokken met 5 afzonderlijke naalden. 


De sokken zijn eerder van die sloddersokken,
die ik zal aandoen, als ik voor de tv koude voeten heb.
Ik heb kleinere naaldjes gekocht en ga binnenkort nog een paar breien.
Zodat die wel passen in schoenen en mooier aansluiten... 


- - -
breinaald 3
Nako boho sokken garen, 1/2 gebruikt
- - -

Ik haalde mijn inspiratie uit het soxxbook en op de blog van Marikari
Op die blog wordt ook stap voor stap uitgelegd,
hoe je een sok met de boemerang hiel, grote en kleine hiel, kan breien. 



Oefening baart kunst, niet?!
Ik ben alvast blij dat ik dit aankon.
Er volgen er zeker nog, hoor. 
Breide jij ooit al sokken? 

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuke sokken. Erg mooi.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk, lekker vrolijke kleurtjes! Goed dat je hebt doorgezet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze echt zó leuk.
    Ik draag in huis altijd van dit soort sokken, heerlijk warm.
    Ik haak, maar breien doe ik niet..... erg leuk, maar ik heb al teveel hobby's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zomerse warme sokken! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sokkenbreien is zo leuk (en verslavend).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, inderdaad, héééééééééél verslavend, de volgende zit al op mijn naaldje 2,25 :-)

      Verwijderen
  6. Wat een frisse kleurtjes! Knap gedaan! Nee, ik breide nooit sokken maar heb een boekje gekregen om sokken te haken... ben nog niet aan die uitdaging begonnen maar ga ik zeker een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sokken haken, deed ik ook al, maar dit is ook superleuk om te doen, hoor!

      Verwijderen
  7. Die zien er gezellig uit. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vrolijke sokken. Knap gedaan!
    Mijn moeder breit heel veel sokken. Zelf heb ik nog nooit een poging gewaagd. Er zijn zo veel dingen die leuk zijn om te maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig en kijk maar uit sokken breien is leuk en een beetje verslavend :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zijn ze, heb ook wel eens sokken (af)gebreid, mijn moeder wist ineens niet meer hoe het moest met de hiel en ik ook niet, maar heb afgekeken van andere sokken.
    En wat leuk is dat, met 5 naalden, knap hoor.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk hoor!! je hoeft geen kleinere naalden hoor.. ik brei ook op naald 3 met sokkengaren.. maar zet minder steken op!
    ik brei ze vanaf de teen omhoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, watermeloensokken! Knap gedaan hoor. Pas maar op, het is echt heel verslavend om te doen. Ik heb eigenlijk altijd wel een paar sokken op de naald staan, naast andere projectjes waar ik aan werk. Het is zo leuk om te doen, ik kan het gewoon niet laten!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!