zaterdag 9 mei 2020

Mijn kleurrijke tent

Ik vond nooit eerder de tijd en de courage om aan dit grote project te beginnen.
Maar ik wou het al zo lang...
Door de stress die het onderwijzen nu in deze corona tijden met zich meebrengt,
vond ik het elke avond een rustgevende afleiding om tomeloos te haken
Het werd mijn #coronasecretproject .


Ik ging eerst shoppen in mijn eigen voorraad.
Iets wat ik mezelf had opgelegd, dat ik

 niks zou kopen. Hihi, ik heb nog bollen over...
Zo werd het een kleurrijke tent,
waarbij ik de gebruikte bollen naar eigen idee heb toegevoegd.


Het patroon vond ik in een boek van Annemarie Arts.
Voorlopig zijn de stokken nog niet de ideale dikte, denk ik.
Maar aangezien er hier bij de "doe het zelf"-winkel altijd een enorme wachtrij staat,
haalde ik de stokken uit de tuin, bamboe namelijk.





Ik ben super blij met deze kleurrijke tipi-tent.
Staat stevig vast in het gras.


- - -
haaknaalden 4,5 en 5 voor de tent
6 voor de linten
Heel veel resten acryl
stopnaald
Patroon uit het boek 'De gehaakte speelkamer' van Annemarie Arts
- - -




Och ja, ik begon aan de eerste lap op maandag 13 april.
Een 3 tal weken tomeloos kunnen haken, 
meestal 's avonds en KLAAR!


Hopelijk zie ik binnenkort heel wat lachende gezichtjes 
in en uit de tent kruipen...

7 opmerkingen:

  1. Wat snel heb je dat gemaakt! Ja, super voor de kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel lachende kinderen, dat zou de perfecte beloning zijn. Hij is in ieder geval heel kleurrijk, daar houden echte Indianen van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een klus, maar heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf, echt, wauw!!!!
    Juist die vrolijke, vele kleuren, dat maakt het allemaal nóg leuker!
    Enne....13 April begonnen en nu al klaar, ik ben er stil van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enorm project, maar zó leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Sofie,
    Wauw, wat een gave tent heb je gemaakt. En snel. Wauw. Super gaaf is die geworden. lekker vrolijk. En je zal altijd weten wanneer je deze gehaakt hebt denk ik hihi.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige kleurrijke tent. Zo leuk om hier restanten voor te gebruiken.
    Dat heb je supersnel gehaakt. Hopelijk viel je ontspannen in slaap na het haken 's avonds om weer nieuwe energie op te doen voor de volgende enerverende dag.
    Heel lang geleden naaide ik een tipi-tent voor mijn kinderen. Ze (10 en 12 jaar) spelen er nog steeds mee in de tuin.
    Veel succes voor de komende weken op school.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!