dinsdag 12 mei 2020

Pip Bag


Ken jij ze al? 
Deze kleurrijke PIP BAG's zijn kleine zakjes,
die zo leuk om te haken zijn.
Je werkt er super veel restjes mee weg
en kan er heel wat toffe spelletjes mee bedenken.
Ik had per kleur 7 gram katoen nodig.


Als juf van een peuterklas konden 
deze kleurrijke pip bag's niet ontbreken in mijn collectie.
Ze liggen super fijn in de kleine kinderhand
en zijn licht om mee te spelen.
Ook als volwassene vond ik het leuk om mijn jongleer kunsten weer eens te oefenen.


Het patroon is van Laura.
Helaas kan je het enkel vinden via Instagram.
Ik vulde ze met kleine steentjes, zodat de pip bag's ook gewassen kunnen worden.


- - -
haaknaald 3
restjes katoen
stopnaald, kleine steentjes 
haakpatroon van Laura 'De Haakzolder'
- - -


Tips om met deze kleurrijke pip bag's te gaan spelen:
  • Sorteren per kleur, als je van elke kleur 2 dezelfde zakjes haakt.
  • Gooien in een doos, tegen linten die je aan een draad ophangt
  • Jongleren
  • Tellen tot 10
  • Regenboog maken
  • Leg de pip bag op je hoofd en stap er een rondje mee rond de tafel.
  • Verstop onder een beker 1 zakje, en laat je kind raden waar je die hebt verstopt.
  • Een pip bag kan ook als stress bal gebruikt worden.
  • En nog zoveel meer...
Ik vermoed dat ik nu veel collega's 'Oooh' hoor zeggen...

9 opmerkingen:

  1. Leuk in regenboogkleuren. En er is zoveel mee te bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ja, eens je ermee aan het spelen bent, komen de ideetjes vanzelf, hé.

      Verwijderen
  2. ik heb bij de Action witte strijkkraaltjes gekocht en die erin gedaan! Kunnen zo mee in de wasmachine mocht het nodig zijn.... leuk haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben ze aan het haken. Ik werd gewaarschuwd, dat het verslavend zou zijn. En dat is het zeker. Zo leuk. Ik maak er nu een cadeautje van voor een 5-jarige. Er gaan er meer volgen :-)
    Die van jou zijn mooi kleurrijk. Jouw peuters boffen met zo'n handige juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vrolijk !! ze lijken wel wat op deze kipjes
    http://draadenpapier.blogspot.com/2014/04/kip-haken.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je het zegt, dat had ik nog niet gezien...

      Verwijderen
  5. Wat een leuk idee. Ik heb ze al vaak voorbij zien komen, Leuke vrolijke kleuren heb je gebruikt.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!