woensdag 23 september 2020

Neon beenwarmers


Begin september werd ik door Langyarns verwend 
met de nieuwe bloggerbox.
De box was gevuld met Neon gele bollen, die ook een kleine roze gloed hebben.
Ze zijn een onderdeel van de nieuwe Langyarns NEON collectie.


Meer Langyarns blogposts klik

In het bijgevoegde magazine 'Punto 23' staan een warme col, trui, gilet, muts, 
maar ik wou zelf iets nieuws gaan maken...


Ik zocht een mooie steek uit om te breien.
Daarvoor is 'Ons breiboek' een inspirerende hulp.
Na wat uitproberen van steken, verhoudingen controleren en
het ontwerpen van lapjes,
vond ik deze uitwerking voor mijn "Neon beenwarmers" echt super tof.
Door het verspringen van het breipatroon, lijkt het wel of elke toer rond je been draait...
Ze zitten als gegoten en ik vind ze echt heel 'in'.


Wie me wat volgt op Instagram
zal al gezien hebben, dat ik dagelijks de 10000 stappen wil halen.
Iets wat ik in mijn job wel bereik.
Zo leerde ik via een vriendin op You tube 'Walk at home' ontdekken.
Je moet het maar eens opzoeken...
Mijn hippe neon beenwarmers zullen dus nog van pas komen.

- - -
rondbreinaald 8mm, 20cm
haaknaald 6
2 bollen Langyarns Neon 1055.0013
stopnaald, steekmarkeerder
- - -



Breipatroon 'Neon Beenwarmers' Fie breit!

--- Het patroon verkopen is niet toegelaten.

--- Kopiëren, als document en/of opslaan en/of publiceren op andere sites, blogs en facebookpagina's, - groepen is niet toegelaten i.v.m. copyright.

--- Gebruik je dit patroon en wil je erover gaan bloggen, dan is het aangewezen om een verwijzing naar mij te maken.

--- Lees het breipatroon eerst goed door. Hou er rekening mee dat iedereen anders breit, dus tijdig meten is de boodschap.
--- Afkortingen: R= rechts breien, AV= averechts breien.


* Zet 40 steken op (neem een veelvoud van 8), maak de ronde dicht zodat je straks rond kan breien.

* Brei 8 rijen boordsteek: 2R, 2AV, 2R, 2AV, .... 
Tip: zorg ervoor dat je het begin aangeeft van je toer, dat kan door middel van een steekmarkeerder of een stukje contrast garen.


* Breipatroon
Dit herhaal je 4 keer. Wil je de beenwarmers langer, dan brei je rij 1 tot en met 8 nog een keer. Wil je ze korter, dan brei je dit patroon maar 3 keer.
  1. *6R -2AV*, herhaal *...* tot steekmarkeerder
  2. idem rij 1
  3. *4R- 2AV- 2R*, herhaal *...* tot steekmarkeerder
  4. idem rij 3     'Fie breit!'
  5. *2R- 2AV- 4R*, herhaal *...* tot steekmarkeerder
  6. idem rij 5
  7. *2AV- 6R*, herhaal *...* tot steekmarkeerder
  8. idem rij 7
* Brei nog eens 8 rijen boordsteek: 2R, 2AV, 2R, 2AV, ...
* Hecht de beenwarmer af met een haaknaald nummer 6
* Brei de beenwarmer nog eens. KLAAR.


1 opmerking:

Dank je wel voor je fijne reactie!