zondag 5 september 2021

Lily top gebreid

Och, daar is de zomer nog een keer, hahaha.
Juist op tijd mijn gebreid "Lily topje" afgewerkt.


Zo kan ik het nog eens aantrekken,
nu we eindelijk kunnen genieten van de zon!


Het is trouwens een gratis patroon van Veritas.
Ik had slecht 5 bollen nodig, 
waarbij er een looplengte van 105 meter op 1 bol zit.
Kimberley van Langyarns is een combinatie van 
75% katoen met 22% hennep en 8% polyester.


Het voelt heel fris en licht aan.


- - -
breinaald 4,5 mm
5 bollen van 50 gram Langyarns Kimberley
kleur 1067.0072
- - -

Het patroon is opgemaakt om te breien in verschillende kleuren, 
maar ik koos voor 1 kleur.
En er wordt onderaan aan beide kanten een stuk opengelaten,
maar dat vond ik persoonlijk niet mooi voor mij. 
Dus naaide ik de zijnaad helemaal dicht.



En ik vermoed dat ik er nog zal breien in deze versie.
Het breien was in de vakantie wat aan de kant geschoven.
Maar eens ik deze naalden weer op neem, 
vind ik het wisselen met haken echt wel fijn om te doen.


Ik nam gisteravond deze sokken weer uit de doos.
Ze lagen al sedert eind april 2021 in een hoekje...
Heb jij nog haak of brei- plannen?

3 opmerkingen:

  1. Leuke top, mooie kleur!
    En o, wat een prachtige sokken worden dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke top. Ziet er idd luchtig uit. Mooie kleur.
    Hier staat een deken op de haaknaald. Al een tijdje. Ik haak steeds een stukje. Ondertussen komen er kleinere haak- en breiprojecten voorbij.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om zo'n topje te breien, erg leuk!
    En Lily, hoe grappig 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!