woensdag 22 september 2021

Mozaïek deken

 Eindelijk kan ik het showen, dit super mooie Mozaïek deken.
Ergens begin juni kocht ik de bolletjes,
zodat ik dit deken kon gaan testen.
Tijdens de maand augustus was het klaar.
En vandaag is het patroon beschikbaar voor leden bij GekopHaken.


Zelf had ik het nog nooit eerdere gedaan 'mozaïek haken'.
Het leek me echt moeilijk, 
maar als je stokjes en vasten kan haken,
is het bij het volgen van het patroon én goed tellen van de volgorde 
echt wel te doen!


En wat ik ook super vind, is dat de restjes bij het begin en het einde van elke rij, 
worden weg gehaakt in een mooie dubbele rand.
Dus je hoeft geen draadjes weg te werken, zalig!


Het is een super mooi patroon geworden.
Ik koos volledig andere kleuren uit, 
die een mooi, contrasterend accent geven aan het deken.


Mijn deken heeft een afmeting van ongeveer 
1 meter breedte op 1,7 meter lengte.
Net de perfecte maat 
om me tijdens een koudere herfstavond warm te houden...



Ik nam ook garen van een ander merk.
Maar de samenstelling en dikte zijn precies hetzelfde, 
als in het patroon van Carolien aangegeven.

- - -
haaknaald 4 mm
Annel Miami
kleur A hoofdkleur 8942 (9 bollen)
kleur B beige 8930 (3 bollen)
kleur C donkerblauw 8938 (2 bollen)
kleur D blauw 8936 (5 bollen)
kleur E roze 8978 (3 bollen)
kleur F grijs 8956 (3 bollen)
- - -




Ik nam tijdens het testen heel wat foto's, 
want ik vind het ontstaan van een deken ook super om terug te zien.


Heb jij al eens iets met de mozaïek techniek gehaakt?

9 opmerkingen:

  1. Prachtige deken!
    Dat merk wordt ook verkocht bij een van de wolwinkels in mijn woonplaats :-) Een Belgisch merk had ik begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pracht deken !!! weer eens wat anders dan gewoon haken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi deken. Dacht eveneens dat het kei moeilijk ging zijn, maar viel reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De deken is schitterend! Je kleurkeuze vind ik ook leuk; verrassend wat kleuren kunnen doen met een patroon en in het geheel.
    Ja, ik ben intussen verslaafd aan mozaïek haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi.
    De kleuren zijn mooi zeg.
    Het blauw is zachter en super bij het hardere rood.
    Ga je een hoop plezier van hebben straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige deken! Mooie kleurencombinatie.
    Daar kun je heerlijk onder kruipen nu het 's avonds al weer eerder donker (en kouder) wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige deken. De kleurencombi vind ik echt super mooi. Gaaf ook dat je geen draadjes af hoeft te werken, dat is wel heel fijn. een heerlijke deken nu het weer kouder wordt.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige deken is het geworden Sofie. Mozaïk haken heb ik nog nooit gedaan maar als ik deze deken zo zie én lees dat je geen draadjes hoeft af te hechten dan krijg ik toch echt zin om dit ook eens uit te gaan proberen.

    groetjes,
    Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige deken! Wat maakt Carolien toch mooie patronen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!