zaterdag 29 december 2018

'Sparkle today' sjaal

Ik breide een driehoeksjaal,
als cadeautje voor de feestdagen.



En wil super graag het patroon met jullie delen,
een dubbel cadeau dus!
#sparkletodaysjaalbyfie




Ik begon in oktober met het breien van sokken met de jawoll.
Maar eigenlijk beviel het breien van die sokken me (nog) niet.


Dus bedacht ik een andere nuttig patroon,
om het garen te verwerken.


 ---
Langyarns Jawoll Superwash, 3 bollen
83.0226 (lichtgrijs) 
.0234 (ijsblauw) 
.0003 (grijs)
Langyarns Mille Colori, 1 bol
85.0003 (grijs-zwart met een glitterdraadje)
breinaalden 4 mm
stopnaald om draadjes weg te werken
---



Je kan ook eigen garen gebruiken en variëren met de aangegeven keuzes.
Het patroon is heel eenvoudig, als je steken kan op zetten,
rechtse, averechtse steken kan breien
en kan meerderen.


Ik breide de sjaal dubbeldraads en wissel willekeurig van kleuren, 
naar eigen gevoel.
Ik koos voor een alledaagse, gebreide look. 
Door de "sparkle" krijgt de sjaal een extra touch 
en kan je die ook gerust voor de feesten aan...
Vandaar de keuze van de benaming 'Sparkle Today' sjaal.


* Het patroon verkopen is niet toegelaten.
* Lees het patroon eerst heel goed door...
* Kopiëren, als document en/of opslaan en/of publiceren op andere sites, blogs en facebookpagina's, - groepen is niet toegelaten i.v.m. copyright.
* Gebruik je dit patroon en wil je erover gaan bloggen, dan lijkt het me leuk om een verwijzing naar mijn blog te maken.

Werkwijze van de 'Sparkle Today' sjaal #sparkletodaysjaalbyfie
Start: Zet 4 steken op
naald 1: brei alle steken rechts
naald 2: meerder aan het begin één steek en brei alle steken rechts
naald 3, 5, 7, 9: idem 1  Fie bakt, haakt en breit!
naald 4, 6, 8: idem 2
naald 10: meerder aan het begin één steek en brei alle steken averechts!


Beginning: cast on 4 stitches #sparkletodayshawlbyfie
Needle 1: knit all stitches
Needle 2: at the beginning of the row increase one stitch and knit
Needle 3, 5, 7, 9: same as row 1 Fie bakt, haakt en breit!
Needle 4, 6, 8: same as row 2

Needle 10: increase one stitch and purl all stitches


Herhaal van naald 1 tot en met 10. Je breit 9 naalden rechtse steek en 1 naald averechts. Herhaal tot je de gewenste lengte, breedte hebt.
Kant de steken af en klaar.
Ik knoopte er nog franjes aan, maar dat kan je gerust weglaten...


Wil je de sjaal ook gaan breien,
 dan zou ik het appreciëren als je verwijst naar 
mijn blog, fb pagina en/of instagram account 
 #sparkletodaysjaalbyfie
Tweede exemplaar klik hier.

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleuren heeft deze sjaal. Heel mooi! Leuk gedaan met de speelse kleurwisselingen.
    Vorig jaar breide ik ook op deze manier een sjaal. Hij is fijn om te knopen en daardoor heerlijk warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sjaal! En zeker geschikt voor elke gelegenheid.
    Fijne jaarwisseling en een mooi 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi is ie geworden leuk pateoon. Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige mooie sjaal! Bedankt voor het patroon. Altijd leuk voor een beginnende breister

    xx
    Diana Creatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel leuke sjaal, mooi hoe je de blauwtinten hebt gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Naalden 4 6 en 8 moet dat niet zijn idem aan nld 2

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Goed opgemerkt, dat was een typfout. Heb het ondertussen aangepast.
      Dank je wel voor je bericht Hilde.
      Groetjes Sofie

      Verwijderen
  7. hoi Fie, heb je alle bollen opgebreid? wil ik graag weten vanwege de hoeveelheid (lengte) wol die ik heb.
    groetjes, Anca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had van alle bolletjes nog wat over, maar wil je jouw sjaal groter dan heb je meer nodig. Af en toe de sjaal draperen en passen is de boodschap. Veel brei plezier !

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!