vrijdag 14 december 2018

Rosa gilet

Als je ziet dat haar eerste truitje goed past, 
brei je toch een tweede?! 
Ook deze keer koos ik voor een boek van Julie Jaeken.
Het 4de boek in deze reeks trouwens...
Ik had twee bolletjes wit liggen die ik eind mei mee kreeg van op de yarn diva party.


Als echte beginneling vind ik de uitleg heel te doen. 
Je moet wel wat patronen kunnen lezen,
maar door stap voor stap en genoeg te noteren tijdens het breien, 
was ik er ook nu weer, zo mee weg.



Dit truitje heeft zelfs knoopsgaten, en 'zilveren' knoopjes als "eye catcher".
 Zo blij dat ik het heb aangedurfd om die te maken.
Bij deze 'Rosa' gilet staat er ook nog een variant met nopjes aan de mouwen in.
Voor wie het graag anders wil.

---
breinaald 3,5
BorgodePazzi Rita, twee bolletjes kleur wit 270
Patroon uit het boek 'Jules en Julie 4'
---


Ook deze keer breide ik de mouwen op één naald, dat scheelt in tellen.
En ook het voor-en achterpand breide ik naast mekaar.
Bij het meerderen en minderen, doe je dat dan direct op dezelfde plaats.


Dit boek bevat breiwerkjes voor kinderen van 0 tot 12 jaar.
Zowel truitjes, kousen, mutsen en baby rompertjes staan in haar boek.
Ook wat gebreide dekentjes en zelfs iniemini poppenkleertjes.
Een handig boek voor wie, net als ik, zo graag ook kleine zaken wil breien...

                         *De bolletjes garen in dit blogbericht zijn gesponsord door BorgodePazzi, het breiboek door uitgeverij Lannoo*

5 opmerkingen:

  1. Volgens mij zal dat haar heel mooi staan!
    Het detail van de zilveren knoopjes, heel erg leuk hoor.
    Wat een goed idee zeg, breien van 2 mouwtjes tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moooi en dat boek daar kunje .eevooruit. patronen zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en day boek daar kanje meevooruit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief vestje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!