donderdag 3 februari 2022

Minuut wafels

Voor mijn kerst kreeg ik dit hartjes wafelijzer.


Pure nostalgie. 
Want mijn meme had er ook zo eentje en bakte super graag wafels voor ons. 
Met meer dan 14 neven en nichten smulden we wekelijks 
van haar taarten, gebak en nog zoveel lekkers...
Dus dat bakken heb ik waarschijnlijk van haar geërfd. 
Ik kreeg dit recept ooit van een collega 
en gebruikte het voor het eerst in dit hartjes wafelijzer.


RECEPT:
Meng 500 gr zelfrijzende bloem met 5 dl melk, 4 eieren, 200 gr suiker, 150 gr gesmolten boter en 2 pakjes vanillesuiker goed door mekaar.
Bakken maar.
Laat het jullie smaken.

6 opmerkingen:

  1. Ze zien er heerlijk uit!
    Een paar jaar geleden kreeg ik een wafelijzer voor mijn verjaardag. Hoewel ik heel graag bak, gebruik ik het wafelijzer veel te weinig. Toch weer eens doen. Het is zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zien er echt heerlijk uit Sofie. Heerlijk zeg.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er niet alleen prachtig uit, maar ook nog eens héél lekker.
    Ze zullen al wel op zijn denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die hartjes wafels, ze zien er heerlijk uit.
    Meestal bak ik wafels voor de kleinkinderen die zijn er dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem6.2.22

    O heerlijk en een dots slagroom erop ,dat is zo fout haha, maar ja af en toe moet het kunnen
    Gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!