en er een review over te schrijven.

dat perfect is voor de komende feestdagen.
Het is geschreven door vier getalenteerde haak- en breidesigners:
Christel Krukkert, Carmen Jorissen, Angelique Millonzi en Chloë Corten.
Zo biedt het een combinatie van brei- en haakprojecten,
gericht op het maken van prachtige kerstdecoraties, met name kerstballen.

Inhoud en stijl

Het boek heeft een duidelijke opzet. De auteurs bieden een gevarieerde mix van haak- en breipatronen, zodat zowel beginners als gevorderde handwerkers iets kunnen vinden dat hen aanspreekt. Wat vooral opvalt, is de diversiteit in stijlen: van klassiek en traditioneel tot modern en speels. Dit maakt het boek een ideale bron voor wie op zoek is naar persoonlijke, handgemaakte kerstversieringen.
Elke kerstbal in het boek is zorgvuldig ontworpen met oog voor detail en de instructies zijn helder en stapsgewijs uitgelegd. De patronen zijn voorzien van duidelijke foto’s en diagrammen, vooral bij het breien of haken van een patroon in de kerstbal. Daardoor zijn de ontwerpen makkelijk om te volgen en zelf te maken. Het boek is daardoor niet alleen visueel aantrekkelijk, maar ook praktisch bruikbaar.
Wist je dat er 40 ontwerpen in dit boek staan?

Originaliteit en variatie

Eén van de sterke punten van dit boek is de originaliteit van de ontwerpen. Het is geen doorsnee haakboek met algemene patronen; elk ontwerp heeft een unieke twist. Van kerstballen met schattige diertjes, zoals rendieren en sneeuwmannen, tot meer abstracte vormen en patronen. Er is genoeg variatie om je bezig te houden tot aan Kerstmis, als je binnenkort het boek aanschaft. Bij de keuze van je eigen kleuren en materialen, kan je de kerstballen volledig naar eigen smaak breien of haken.

Workshops als bonus

Een bijzonder pluspunt is de bijgevoegde optie om online workshops te volgen. Dit maakt het boek niet alleen een fysiek naslagwerk, maar ook een interactief hulpmiddel. De workshops, die begeleid worden door de auteurs zelf, bieden extra ondersteuning en inspiratie voor wie nieuw is met breien of haken. Misschien ben je simpelweg wel op zoek naar extra tips en tricks, die zal je daar ook terug vinden.

Conclusie

"Kerstballen Breien en Haken" is een prachtig en inspirerend boek dat uitnodigt tot creativiteit tijdens de feestdagen. De duidelijke instructies, afwisselende ontwerpen en de extra online workshops maken dit boek toegankelijk voor zowel beginners als gevorderden. Het is een perfect cadeau voor jezelf of voor iemand die houdt van handwerken en de magie van Kerst. De auteurs hebben een waardevol boek gecreëerd dat jaar na jaar kan worden gebruikt om de feestdagen een persoonlijke touch te geven.

Ben jij al in de kerstsfeer of totaal nog niet?
Laat gerust een reactie achter, altijd fijn om te lezen...

*gekregen van Uitgeverij Lannoo voor het schrijven van een review