donderdag 30 juli 2020

Soho gilet gebreid

Wat zou jij doen...
Als je deze gekleurde bollen van Langyarns in de zomer in je handen krijgt?
Deze Soho bollen zijn een echte kleurenBOM, als je het mij vraagt.


Dan brei je er een fijn gilet mee, niet?!
Klaar voor de koude zomeravonden.
Ik wilde een gilet, met aansluitende mouwen, dit keer.
Het leuke aan deze 'bommen' is dat je tijdens het breien elk kleurtje
op je breinaald ziet passeren.
Waarbij de "ooh's en de aaah's" telkens door mijn gedachten kwamen, echt!


Ik had eerder al dit patroon gebreid,
maar paste het enigszins aan.




- - -
breinaalden 8 en 12
haaknaald 10 en 6
Langyarns Soho 1056.0051 (3x)
stopnaald
- - -

Ik had 3 kluwen nodig en heb ik er nog drie over.
Ik wil met die nog een trui breien, gecombineerd met een ander draadje.
Iemand een tip?


Mijn aantekeningen.
Deze notities kunnen je helpen, maar tijdig passen én meten is de boodschap.
Achterpand en voorpanden: 52 steken opzet naald 8 - boord (6 rijen 2R-2AV) naald 8 - rest naald 12 (eerste rij AV, 54 rijen wissel rij R-AV) - afkanten met haaknaald 10.
Mouwen: 32 steken opzet naald 8 - boord (8rijen 2R-2AV) naald 8 -  rest naald 8 (eerste rij AV, 62 rijen wissel rij R-AV) laatste 3 rijen aan beide kanten meerderen - afkanten met haaknaald 6.
Boord hals en voorpanden: steken opnemen; rij R, rij 2AV-3R, rij 3AV-2R, rij 2AV-3R, afkanten met haaknaald 6.



Ik ben alvast super blij met mijn vest (gilet),
zal me warm houden bij koude zomer avonden!


*Langyarns stuurde me deze bollen op naar aanleiding van een blogger mail, waarvoor dank!*

3 opmerkingen:

  1. Heel kleurrijk, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Een heerlijk vest. Staat je mooi.
    De verwondering over alle kleuren kan ik me goed voorstellen. Leuk is dat.
    Ik weet zo niet direct een merk / type garen waar je dit mee kan combineren. Maar wat een heel mooi effect geeft is combineren met een effen draad. Twee toeren effen ribbels breien en twee toeren ribbels van dit kleurrijke garen. (Hierdoor hoef je niet steeds aan en af te hechten.)
    Veel plezier van je vest en geniet van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig vest! Ik vind de kleuren prachtig maar ook het model
    En volgens mij zit het ook heerlijk.
    Liefs, Anouk (Mafke)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!