zaterdag 15 augustus 2015

Popje Saar

haakte ik popje Saar,
wederom een gratis patroon.
Update 2022:
Dit blogbericht schreef ik in 2015, toen werd het haakpatroon van de pop gratis aangeboden. Helaas nu niet meer. 




Ze heeft gele krulstaartjes,
die op een neer gaan bij het vastnemen van de pop.


Ze kan helaas niet rechtstaan, omdat haar benen
los aan haar lichaam bengelen.


Mijn oudste van 12 heeft ze alvast een plaats gegeven...

---
haaknaald 3 mm
Scheepjes Larra 
roze gezicht, neus en handen 7386
Lana Grossa Cotone
blauwe schoenen 9
groene kousen 46 - 36
roze kleed 41
zwarte ogen restje
Limone gele haren en krullen 46
---


Mijn aanpassingen van het patroon:
* de armen zijn anders gehaakt dan de foto die bij het patroon staan, maar wel volgens het patroon. Dus wil je korte mouwen, dan moet je langer met roze haken en enkel bij het meerderen naar 18, het kleur wisselen. Een klein foutje in hun patroon dus ;-)

19 opmerkingen:

  1. Wat een schatje. Ik zag in de vakantie twee meisjes met hun 'slappe' poppetjes lopen. Juist dat alles beweegt en niet stijf is, vonden zij leuk.
    Even een vraagje. Bij mij werkt de link naar het patroon niet goed. Ik kom heel ergens anders terecht.
    Is dat alleen bij mij zo of klopt er iets niet aan de link?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margaret, ik had bij het publiceren van de link wat problemen met de laptop. Dus controleerde ik die niet meer! Ik heb het direct aangepast.
      En ja een popje met bengelende benen lijkt me ook leuker om te hebben!

      Verwijderen
  2. Wat een dotje! Zóóó schattig! Superleuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieverd, bedankt voor het delen van de link:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Saar is geweldig! Wat een heerlijke, vrolijke kleurencombinatie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Saartje is ook leuk! Een mooi vriendje voor Teun! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schattig is Saartje geworden en de piraat trouwens ook.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doet me aan Kaatje (van Ketnet) denken met haar krulletjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vrolijke kleuren!
    Nooit te oud voor popjes denk ik dan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ;-) my second name is SAAR

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leukerd, Sofie.😍
    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem8.5.21

    Heel erg leuk. Helaas werkt bij mij de link nog steeds niet.
    Is er een andere link om te komen? Of wat doe ik verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De link was inderdaad niet meer van toepassing, ik heb het aangepast.
      Groetjes Sofie

      Verwijderen
    2. Anoniem13.10.22

      Ik kom op een betaald patroon

      Verwijderen
    3. Dag
      Dat kan inderdaad wel zo zijn, het blogbericht dateert al van 2015, toen was het haakpatroon gratis.

      Verwijderen
  12. Anoniem17.10.22

    Ik wilde pop daar patroon downloaden maar zie dat het ondertussen een pakket is geworden klopt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In een reactie hierboven schreef ik dat mijn blog bericht dateert van 2015, dus het kan inderdaad zijn dat het nu niet meer gratis is....

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!