zondag 17 maart 2019

Marmercake

Bakken op zondag, 
zalig als je het huis voor je alleen hebt 
en vooral als ik tijd heb.


Ik kreeg deze week een nieuw bakboek in mijn brievenbus.

- - - 
40 recepten stap voor stap
Vincent Amiel
Forte culinair
- - - 

En wat een lekkere zowel hartige als zoete cakes staan er in. 
Mijn eerste en zeker niet de laatste is deze marmercake.
Klaar in een uurtje.


Het leuke aan dit bakboek is dat er van de ingrediënten foto's bij staan, zodat je direct een visuele voorstelling hebt van wat je nodig hebt.
Heel overzichtelijk dus.
Net zoals je achteraan per cake een boodschappenlijstje vindt, echt handig.



En een duidelijke bereiding/baktijd. 
Wat bij mijn marmercake echt wel klopte. 



Mijn ultieme test of de cake na 40 minuten goed gebakken is,
is doorprikken met een naald.
Blijft er geen deeg meer kleven aan de naald, dan is die klaar! 
Ik ben er zeker van dat ik ook de cake met spekjes, cake met zalm en dille, 
kokoscake en nog wat andere cakes uit het boek wil bakken.

Smakelijk!

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker uit. Het ruikt vast heerlijk. Leuk dat er ook hartige recepten in het boek staan. Dat biedt nieuwe kansen voor de cake.

    Laat het je goed smaken, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een leuk boek
    Ik denk, nou, weet eigenlijk zeker, dat je veel plezier van dit boek gaat hebben.
    Deze cake ziet er héél lekker uit!!
    Was ook zo denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit. Lekkers op zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit!
    Het boek lijkt me erg leuk met zowel zoet als hartig.
    Heb zelf een boek met zoete en hartige cupcakes. Ook een heerlijk boek.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk boek, fijn dat het goed en duidelijk beschreven is.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!